Descriere

Karateka a fost primul proiect comercial al creatorului lui Prince of Persia, Jordan Mechner, lansat în 1984 pe Apple II. Animația lui Karateka a durat ani de zile. Când a fost lansat, a avut cele mai realiste animații făcute vreodată pentru un joc video. Jucătorul, un maestru al artei marțiale Karate (cunoscut sub numele de "Karateka"), trebuie să salveze frumoasa prințesă Mariko , care este ținut prizonier în castelul războinicului rău Akuma. Combaterea constă în vederi laterale ale jucătorului și ale inamicului, ca un joc de luptă. Jucătorul progresează printr-o curte și o structură a castelului până ajunge în camera finală în care se află șeful jocului final. Există mai multe ecrane în valoare de holuri goale după fiecare întâlnire. Jucătorul trece prin aceste ecrane spre dreapta și, din când în când, ecranul se va schimba și vizualizarea se va schimba spre perspectiva inamicului pe măsură ce rulează (spre stânga) spre jucator. Pe masura ce cei doi converg catre lupta, timpul dintre schimbarile ecranului creste rapid, adaugand un inceput al flerului cinematografic jocului. Jucatorul poate emite o serie de pumni si lovituri, la fel ca si inamicul. Ambele pot ajusta și înălțimea loviturilor și loviturilor cu ajutorul joystick-ului. De asemenea, pot fi specificate tipurile de lovituri și lovituri. Jucătorul are doar o singură viață, dar spre deosebire de multe alte jocuri ale timpului său, jucătorul are puncte de sănătate. Odată ce punctele de sănătate sunt șterse, playerul moare. În funcție de versiunea jocului, aceste puncte de sănătate pot fi recuperate prin odihnă, cu alte cuvinte, fără a ataca sau a fi lovit. Versiunea originală de la Apple II nu avea nici o modalitate de a recupera atacurile de sănătate sau de bloc, astfel încât jucătorul a trebuit să fie foarte atent la poziționarea pentru un atac și raționalizarea sănătății lui împotriva gărzilor inamice. Karateka nu avea nici o funcție de salvare. Cu toate acestea, jocul a fost atât de scurt încât nu a făcut deloc schimbări. Jucătorul a avut două poziții, care ar putea fi schimbate prin apăsarea în sus sau în jos pe joystick. Poziția non-combat a permis jucătorului să sprinteze rapid și să traverseze mediul înconjurător. Cu toate acestea, un inamic ar putea înscrie o lovitură instant, cu un singur lovit asupra oricărui jucător care nu se afla în poziția de luptă. Sprinting a avut un impuls, asemănător cu originalul din Prince of Persia, astfel încât aceste lovituri de un singur lovit s-au întâmplat adesea, deoarece inamicul putea intra mereu în poziția lor de luptă mai rapid decât jucătorul. Există un ou minor de Paște, la începutul jocului. Dacă jucătorul se apropie cu grijă de primul gardian din poziția non-luptă, el se poate împinge în jos pentru a se pleca la gardă, care la rândul său, va pleca înapoi. Jucătorul poate repeta acest proces atâta timp cât dorește - fiecare arc ulterior va fi oglindit de gardian. Gărzile se vor lupta numai cu jucătorul dacă se apropie prea mult sau dacă este inițiată o poziție de luptă. Deoarece toți ceilalți dușmani se află deja într-o poziție de luptă până când ajung la jucători, plecarea a fost posibilă doar cu primul paznic. Jocul a fost apoi portat la CPC Amstrad, Atari 800 , Commodore 64, DOS și ZX Spectrum în 1986. Karateka a fost, de asemenea, ported la Atart 7800 în 1987, dar a inclus controale rupte și animație proastă, fiind unul dintre cele mai grave jocuri de pe consola. Jocul a fost, de asemenea, portat la Famicom și Game Boy din Japonia. Versiunea Game Boy a fost lansată sub numele de "Masters of Karateka", în ciuda faptului că există doar un astfel de maestru karate în joc. Există mai multe părți ale jocului care au devenit din ce în ce mai celebre datorită Internetului :

Prima zonă a jocului are Karateka în picioare pe drumul spre cetatea Akuma la dreapta și o stâncă la stânga, în spatele lui. În cazul în care jucătorul alege să facă o copie de rezervă în loc să meargă înainte, Karateka va merge într-adevăr chiar de pe stâncă și va cădea la moarte. Probabil cea mai memorabilă "luptă" a jocului este atacul surprinzător al vulturului instruit Akuma, care este luptat înainte Akuma însuși. Atacul său îl poate prinde pe jucătorul de la gardă, ucigându-l într-o lovitură. Dacă jucătorul rămâne în poziția de luptă în timp ce se apropie de Prințesa Mariko, prințesa va lovi jucătorul în cap, ucigându-l instantaneu. Acest lucru face ca jucătorul să înceapă jocul de la început. Dacă discheta este introdusă în calculator pe o parte greșită, jocul se va juca cu susul în jos. Mechner a declarat că a pus acest lucru în mod deliberat, ca o glumă. Secvența de sfârșit a lui Karateka a fost cu toții rotoscopată și a fost schimbată în dansul Karateka către MC Hammer, "U Can not Touch This" într-un videoclip pe Internet. "Mai greu, mai bine, mai rapid, mai puternic" de Daft Punk a fost adăugat mai târziu la aceeași piesă pentru a crea "Ninja Works It". În timpul unei discuții la Comic-Con 2008, Jordan Mechner a anunțat

Jocuri din seria Karateka

Comentarii

Nu sunt disponibile comentarii in acest moment pentru Karateka